Είναι αληθινές φωτογραφίες ή πρόκειται για ψηφιακά δημιουργήματα μέσω υπολογιστή; Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση και δείχνει πως η σχεδόν μανιώδης εμμονή της Apple με τη λεπτομέρεια εκτείνεται στα πάντα.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το iPod touch. Ο επαγγελματίας φωτογράφος Dwight Eschliman ξόδεψε δύο μέρες στις εγκαταστάσεις της Apple στο Cupertino φωτογραφίζοντας τη φορητή αυτή συσκευή, το «iPhone χωρίς το τηλέφωνο» όπως συχνά την ονομάζουμε. Επειδή χρησιμοποιούσε μεγάλες φωτογραφικές μηχανές για στούντιο, ώστε να έχει ως αποτέλεσμα τα μεγαλύτερα δυνατά σε ανάλυση ψηφιακά αρχεία, το βάθος πεδίου ήταν το κύριο πρόβλημα.  

Θυμίζουμε από τη θεωρία της φωτογραφίας πως βάθος πεδίου ονομάζουμε τις περιοχές μπροστά και πίσω από το εστιασμένο θέμα που είναι καθαρές και διακρίνονται με ακρίβεια· όσο η εμπρόσθια και οπίσθια απόσταση από το εστιασμένο θέμα μεγαλώνουν, τόσο οι περιοχές αυτές θολώνουν. Στη μακροφωτογράφιση το βάθος πεδίου είναι μεγάλο πρόβλημα για τέτοιες εργασίες, μιας που όσο πιο κοντά πλησιάζεις στο αντικείμενο που θέλεις να φωτογραφίσεις, τόσο το βάθος πεδίου μειώνεται, καταλήγοντας καθαρή και διαυγής να είναι μια περιοχή, η οποία μόλις που διακρίνεται.  

Στη συγκεκριμένη περίπτωση του iPod touch, ο Eschliman τράβηξε πάρα πολλές φωτογραφίες του θέματος, την καθεμία από ελάχιστα διαφορετική απόσταση και έπειτα τις συνέθεσε όλες μαζί σε μια εφαρμογή επεξεργασίας φωτογραφίας. Η τεχνική αυτή μοιάζει κάπως με την τεχνική HDR, την οποία διαθέτει η φωτογραφική μηχανή των τελευταίων iPhone, μόνο που αντί να συνδυάζονται φωτογραφίες με διαφορετική έκθεση, ώστε η τελική να περιέχει λεπτομέρεια και στις φωτεινές και στις σκοτεινές περιοχές, συνδυάζονται φωτογραφίες (του ίδιου θέματος πάντα) με διαφορετική εστίαση.   Το τελικό αποτέλεσμα, όπως σίγουρα θα έχετε δει, παρουσιάζει το θέμα του iPod touch με μοναδική λεπτομέρεια και καθαρότητα από μπροστά έως πίσω. Σε οποιαδήποτε έτσι λεπτομέρεια και αν εστιάσετε, μπορείτε να τη διακρίνετε πεντακάθαρα!

Μοιράσου το άρθρο αυτό στα social media: